onsdag 11. desember 2013

"Ny" ektorp til jul..

 Hvit ektorp er fint!! 
-OG praktisk har jeg hørt; man kan jo bare vaske trekkene hvis de blir skitne.
(NÅR de blir skitne!)
Og det blir de, hver eneste dag, så jeg ble litt lei av den vaskingen..
For å vaske et putetrekk eller to i maskinen, det synes jeg ER lett;
fort av og fort på igjen!
Men den der greia som er i bunnen, og over armlenet (som for øvrig er den delen av sofaen som blir fortest skitten), den er vanskelig..
Vanskelig å få av, og vanskelig å få på..
 Så sofaen fikk ganske raskt grått trekk her, og det liker jeg godt!
Men til jul og nå på vinteren er det fint å få det litt lysere igjen, og få ekstra godt frem juleputene som pynter opp i sofaen...
Så dette ble min løsning:
En grå og hvit ektorp, med putetrekk som ER lette å vaske om det trengs, og armlen som bare kan tørkes av..
Da SER de hvertfall rene ut ;-)
Ja, vi mangler lister rundt vinduene, panel under vinduet, og litt av hvert annet i denne stua, så bilde av hele den grå og hvite ektorpen kommer ved en senere anledning ;-)
*
Ha en strålende onsdagskveld, nå er det middag og snart Jul i Svingen, kveldens høydepunkt for store og små!
Klem-Mia
:-)

2 kommentarer:

  1. Men det er jo også det perfekte med ektorp, man får hurtigt et nyt udtryk i sin stue blot ved at skifte betrækket...

    SvarSlett
  2. Det ble jo bare kjempe fint og for en herlige idee og ha den sofa som er litt todelt i fargen:)
    Likte det kjempe godt:)
    Klem Merete

    SvarSlett

Thank U for leaving me a comment! :-)
More interior updates at Instagram; Follow @maria_miasinterior and @newroominterior