fredag 26. november 2010

DET KNITRER OG SPRAKER I VEDOVNEN....

Det hender det hogges litt ved her bak huset, innimellom alt annet som må gjøres...
Noen vedlag ligger det rundt om, og det er godt å ha nå på vinteren...
Skulle gjerne hatt denne vedkassen, men den er ikke min, den står på den gamle skolen jeg går på kurs på, og er såå fin, at jeg måtte bare ta med bilde av den.. Se på den fine duse fargen da!!
Her hos oss er det nederste skuffen i denne gamle kommoden som brukes til vedkasse!
Veldig praktisk, rett ved ovnen, og ingen ekstra plass tar den, kommoden står der jo uansett.. :-)
Det er såå koselig med spraking og knitring i ovnen, særlig om kvelden når det er mørkt ute!!
Håper dere får en koooselig fredagskveld!!
GOD HELG alle GODE besøkende her på Mias Interiør!!
Jeg er såå glad for at dere stikker innom!!
Klem-Mia

15 kommentarer:

  1. Fint å ja en vedovn. Snart har jeg en også og jeg gleder meg allerede.
    Ha en fin helg!
    Hilsen allesistgut :)

    SvarSlett
  2. Hei

    Ja, vedovn er et must. Sparer mye strøm på det. Mye kos er det også. Ha en fin advent!

    SvarSlett
  3. Heisann!!skjønn gammel sjarmerene kasse,skjønner at den står på ønske listen.Her fyres det også,koslig med knitringen ja!!God helg!!Klem Lindaღ

    SvarSlett
  4. Heisann!!skjønn gammel sjarmerene kasse,skjønner at den står på ønske listen.Her fyres det også,koslig med knitringen ja!!God helg!!Klem Lindaღ

    SvarSlett
  5. Hei på deg:)
    Ja det er det beste som fins om vinteren, knitring i vedovnen, det varmer og gir en god stemning i vinterkulda!! Så lurt å ha veden i en kommodeskuff, jeg har selv en gammel kommode i nærheten av ovnen så da kan det hende jeg lar meg inspirere av den smarte løsningen hvis det er greit;)
    Goood helg til deg & dine ♥
    Klemmer fra Jeanette

    SvarSlett
  6. Så flotte bilder. Kassen var lekker ja. Den hadde gjort seg fiiint på min trapp merker jeg. ;)
    Veden vår har vi i en sånn vedkurv som de har på Kid. Den står et sted ikke noe anna ville passet så den funker fint her. Vi har et slikt fanzy rom under sidekrakken på peisen vår, men der er det rettogslett upraktisk å ha ved har vi funnet ut.

    Ha en super helg.

    Anita

    SvarSlett
  7. Det finns nog inget som är så stämningsfullt som sprakandet från en värmande brasa :-).

    Önskar dig en fin adventshelg!

    Många kramar
    Beatrice

    SvarSlett
  8. For en nydelig kasse!!! En slik skulle jeg gjerne hatt...
    God idé med ved i kommodeskuffen og:)

    SvarSlett
  9. Vedfyring er ikke bare praktisk nei, det er jo såååå koselig også! Deilig varme og knitring! Nydelig vedkasse! Vi har vår ved i ei stor kurv, plass til masse men det blir litt ruskete under. Men men:)

    Kos deg med helg og advent!

    Klem

    SvarSlett
  10. skjønner at du har lyst på denne vedkassen da...men din skuff er nå ikke helt borte den heller!!
    Vi fikk varmepumpe for to uker siden....så nå blir det vedfyring bare for kosen !!

    Fin heading du har fått!!

    Ønsker deg en fin helg Mia

    SvarSlett
  11. Ojoj!! FOR en nydelig kasse!!! Men likte kommode-vedkassa di ganske godt også da;)
    Deilig med vedfyring!!!


    God-helg-klem fra Janniche
    Duse Pasteller

    SvarSlett
  12. KOSELIGE BILDER!!!

    Her fyres det også i ovnen. Og hengerlass på hengerlass blir stablet slik at mor skal komme lett til (dvs. på terrassen):)

    Ha en fin fredagskveld!!!

    Hilsen
    Marianne

    SvarSlett
  13. Ikke dumt å være selvforsynt med ved når kulda setter inn.

    Her hvor jeg bor er det bare elektrisk oppvarmning, så spraking må jeg finne på annen måte.

    Heldigvis bor jeg i en godt isolert leilighet, så det er lett å holde det varmt.

    Vil du være med på min Give Away?

    Klem

    SvarSlett
  14. Nydelig farge på både vedkasse og kommode!

    Liker godt gamle dører, og har noen av de i huset her.

    De blå dørene kjente eg igjen, så da vet eg hvor ditt nabolag er.

    Kos deg med vedfyring det trengs i kulda.

    God adventshelg, Klem,

    SvarSlett
  15. Håller med dig, visst är det så mysigt med detta sprakande fårn elden, här har det eldats för fullt idag, vi har 10 minusgrader så det behövs, ha en fin söndag, kram

    SvarSlett

Thank U for leaving me a comment! :-)
More interior updates at Instagram; Follow @maria_miasinterior and @newroominterior